سرمقاله

ضرورت استفاده از علم ارتباطات برای رفع شکاف‌ها ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22665  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 02 بهمن 1402
    با تصویب لایحه متمم
    بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران به ۱۰۴ همت رسید
    اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با اضافه کردن ۳ همت دیگر به لایحه متمم بودجه شهرداری تهران و تصویب آن، رقم ۱۰۴ همت را برای بودجه شهرداری تهران در سال جاری تعیین کردند.
    به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و دهمین جلسه علنی این شورا بررسی متمم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را در دستور کار داشتند که در همین راستا میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا گفت: در تملک دارایی های سرمایه ای که دغدغه شوراست شهرداری باید اقدامات زیرساختی انجام دهد و ۲۱.۵ همت از ۳۱ همت فقط برای تملک دارایی و سه همت برای تملک اراضی در محلات با کاربری های مختلف هزینه شده است و ۶.۶ همت هم برای بزرگراه یادگار امام(ره) و تقاطع های غیرهمسطح و ۲.۸ همت نیز برای اجرای آسفالت هزینه شده است.
    وی افزود: برای افزایش ایمنی ۱.۳ همت و برای توسعه و تجهیز زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی نزدیک نیز یک همت محقق شده است. سه همت نیز برای ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری پیش بینی شده است. همچنین در بخش درآمدها ۸۰ همت درآمد محقق شده و به نظر می رسد که ۱۰۱ همت که کمیسیون پیشنهاد داده، واقع بینانه است.
    در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص تملک اراضی واقع در طرح ها گفت: سه همت برای این املاک گسترده در شهر تهران کافی نیست؛ مردم سالهاست رنج می برند و کاری نمی‌توانند انجام دهند و اگر بخواهند پروانه بگیرند تنها می توانند دو طبقه پروانه دریافت کنند و اگر این املاک تخریب هم شود، مردم پول آن را دریافت نمی کنند. باید مشکل مردم را در این زمینه حل کنیم.
    در ادامه محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز گفت: تمام تلاش ما این بود که مبانی مصوب حفظ شود. بودجه مصوب در جای خود باقی است و تنها مواردی که نیاز به بودجه داشت، در متمم مورد بررسی قرار گرفت. ما اجازه ندادیم شهرداری در بودجه مصوب تغییری اعمال کند.
    وی افزود: برای هفت همت بودجه حقوق و دستمزد تنها می توان از بخش تملک دارایی و سرمایه ای کاهش داد. امروز بر اساس گزارش رسمی، درآمد شهرداری تا ۳۰ دی ماه به ۶۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.در تبدیل وضعیت ایثارگران، اعداد و ارقام تغییر یافته و شهرداری تهران اعداد را ارائه داده است. در تمام بررسی ها اولویت بر کارهای انجام شده بود.
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه در منطقه ۹، ۱۰ و ۲۰ املاکی برای تملک در این دو ماه پیش بینی شده، تأکید کرد: آن اقداماتی که پیش بینی می شد که تا پایان سال قابلیت اجرا دارند، در متمم لحاظ شده است. ۱۰۱ همت حداقل بودجه ای است که شهرداری به آن خواهد رسید.
    در ادامه پرویز سروری نایب رئیس شورا نیز با بیان اینکه باعث افتخار است که در ابتدای بهمن می گوییم بودجه چهار همت بیش از بودجه مصوب محقق شده است، افزود: تحقق ۸۰ همت بودجه نشان می دهد که در شهر اقدامات زیادی صورت گرفته و پروژه های عمرانی اجرا شده و اگر بتوانیم بودجه‌ای برای پرداخت به پیمانکاران در نظر بگیریم با شوق و رغبت بیشتری در شهر کار خواهند کرد. در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در قالب پیشنهادی با اشاره به دو هزار میلیارد تومان برای املاک و یک هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی پیمانکاران جهت اضافه شدن به مبلغ متمم پیشنهادی شورا به میزان ۱۰۱ همت، گفت: پیشنهاد ما این است که در مجموع ۱۰۴ همت متمم بودجه به تصویب برسد.