سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22604  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    تهرانی‌ها منتظر برف و باران باشند
    بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان آسمان ابری و بارش باران از دوشنبه شب (۲ بهمن) و کاهش محسوس دما از سه‌شنبه (۳ بهمن) پیش‌بینی می‌شود. بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت با توجه به پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد شهری غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
    از ظهر یکشنبه (اول بهمن) به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها کاسته می‌شود. در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. دوشنبه (۲ بهمن) نیز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.
    به گزارش ایسنا، از اواخر وقت دوشنبه تا چهارشنبه (۲ تا ۴ بهمن) شب با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.
    روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ بهمن) کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.
    براساس این گزارش، آسمان تهران اول بهمن صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و گاهی وزش باد به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران گزارش شده‌ است.