سرمقاله

بازی روانی نیوزویک و بلومبرگ! ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14924  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 08 شهریور 1402
    معرفی کاین توربو هیبرید، قوی‌ترین شاسی‌بلند پورشه با ۷۴۰ اسب بخار
    پورشه کاین توربو E-Hybrid جدید با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی، ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد و قیمت آن از ۱۴۸ هزار دلار آغاز می‌شود. پورشه به‌تازگی شاسی‌بلند کاین را مورد به‌روزرسانی جامعی قرار داده و حالا نوبت به معرفی قوی‌ترین عضو این خانواده یعنی توربو E-Hybrid رسیده است. در خانوادهٔ کاین مدل ۲۰۲۴، نسخهٔ توربو حذف شده و جای آن را این توربو هیبریدی جدید گرفته که بسیار قوی‌تر است. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تشکیل شده است که به‌تنهایی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
    در کنار این، یک موتور الکتریکی با ۱۷۶ اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری جدید ۲۵.۹ کیلووات ساعتی هم قرار گرفته که زیر صندوق بار نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم، اعداد خیره‌کنندهٔ ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور است و قوی‌ترین شاسی‌بلند تاریخ پورشه را خلق می‌کند. به لطف این قدرت عظیم، کاین توربو هیبریدی ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.
    کاین توربو E-Hybrid همچنین به‌صورت استاندارد به تعلیق بادی جدید دو محفظه‌ای و دو سوپاپی مجهز است که امکان تنظیم فشرده شدن و بازگشت فنرها را به‌صورت مجزا فراهم می‌کند. این به معنای کنترل بیشتر بر کیفیت سواری خودرو خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، به لطف این تکنولوژی، کاین در پیمایش‌های طولانی سواری راحتی خواهد داشت و در پیست بهتر کنترل خواهد شد. این در ترکیب با سیستم تورک وکتورینگ پلاس پورشه و فرمان گیری چرخ‌های عقب، کاین را به شاسی‌بلندی چابک تبدیل خواهد کرد.
    برای اینکه کاین توربو هیبریدی در ظاهر هم از نسخه‌های ضعیف‌تر متمایز شود، پورشه دماغه‌ای اختصاصی برای آن طراحی کرده است که شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و تیغه‌های مشکی براق می‌شود. علاوه بر این، فلاپ دور گلگیرها و قسمت پایینی سپر عقب نیز همرنگ بدنه شده‌اند تا ظاهری پرفورمنس بالا به خودرو ببخشند. سر اگزوزهای آلومینیومی دوتایی در هر طرف و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این شاسی‌بلند قدرتمند هستند.
    در داخل خودرو شاهد تریم آلومینیومی روی داشبورد و درها به همراه روکش Race-Tex سقف هستیم که حس اسپرتی ایجاد می‌کند. در اینجا همچنین غربیلک فرمان GT Sport ارائه می‌شود که به دکمهٔ مخصوص حالت رانندگی مجهز است. صندلی‌های جلوی استاندارد این ماشین از نوع اسپرت چرمی با تنظیم ۱۸ جهته هستند اما صندلی‌های راحت چرمی یا تنظیم ۱۴ جهته هم قابل سفارش خواهد بود.
    پورشه کاین توربو هیبریدی مدل ۲۰۲۴ در هردو نسخهٔ معمولی و کوپه به بازار عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها به ترتیب از ۱۴۸,۵۵۰ دلار و ۱۵۳,۰۵۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود این ماشین از بهار آینده راهی بازار ایالات‌متحده شود.