صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8911  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 23 اردیبهشت 1402
    مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:
    بدهی ۱۳۲۷ واحد تولیدی و کارگاهی استان زنجان تقسیط شده است
    مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بدهی ۱۳۲۷ واحد تولیدی و کارگاهی استان به سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولیدتقسیط شده است.
    محمود عزیزخانی با بیان تأمین اجتماعی حدود ۵۳ درصد جمعیت استان زنجان را پوشش داده است، گفت: برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان درصد ۲۱ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.
    وی با اشاره به افزایش ۲.۶ درصدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان در سال‌جاری ادامه داد: تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری هم با توجه به افزایش هزینه‌های اداره واحدهای اقتصادی در آغاز سال‌جاری افزایش ۲.۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.
    مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: بدهی ۱۳۲۷ واحد تولیدی و کارگاهی استان به سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از تولید تقسیط شده است.
    عزیزخانی افزود: بیش از ۸۸۵۸ نفر از زنان خانه‌دار استان تا اسفند سال گذشته بیمه شده اند که این آمار برای دانشجویان بیمه شده به ۸۶۱ نفر رسیده است.
    مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان از اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت خواهد شد.
    عزیزخانی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با توجه به مصوبه هیئت وزیران میزان مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، افزود: برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد ۲۷ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.
    وی با بیان اینکه برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال‌جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: در مورد کمک هزینه عائله‌مندی افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.
    مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز میزان ۲۱ درصد افزایش یافته و مبلغ کمک‌هزینه مسکن از ۱۶۵ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان و مبلغ بن مستمری‌بگیران از ۲۲۰ هزار تومان به ۲۶۶ هزار تومان افزایش یافته است.
    عزیزخانی از پرداخت باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع در استان خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به باقیمانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال‌جاری اعمال و پرداخت می‌شود.
    وی افزود: به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت‌ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.
    مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در سال گذشته در استان تعداد ۲۱۰۰ فقره وام ۱۲ میلیون تومانی جمعاً به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و برای سال ۱۴۰۲ نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل می‌شود و پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال‌جاری نیز به هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای سازمان ارائه شده است.
    عزیزخانی افزود: افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰ درصدی سهم سازمان در بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران را شاهد هستیم. وی گفت: در سال گذشته با وجود برخی چالش‌ها با موفقیت و با اجرای کامل همه تعهدات را به انجام رساندیم و در سال‌جاری نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی بدون هیچ مشکلی محقق خواهد شد.
    مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان زنجان از حذف محدودیت پرداخت کمک‌هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. عزیزخانی افزود: کمک‌هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد. وی ادامه داد: سازمان ۹۰ درصد بدهی‌های انباشته خود را به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرده و بقیه هم تا چند ماه آتی تسویه خواهد شد.