سرمقاله

نقش آمارسازی درابرفساد دبش! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20862  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 02 دی 1402
    شکست یوفا و فیفا
    پروژه سوپرلیگ برنده شد
    دادگاه عالی اتحادیه اروپا با رد شکایت یوفا و فیفا، اجازه برگزاری پروژه سوپرلیگ را صادر کرد.
    به گزارش ایسنا، دادگاه عالی اتحادیه اروپا در حکم اولیه خود، یوفا و فیفا را متهم کرد که با ممانعت از برگزاری سوپرلیگ در سال ۲۰۲۱، اقدامی خلاف قانون انجام داده‌اند.
    این دادگاه با صدور اجازه تشکیل سوپرلیگ اعلام کرد: نه فیفا و نه یوفا، نمی‌توانند باشگاه‌ها را از شرکت در رقابت‌های دیگر محکوم کنند.
    سوپرلیگ اروپا توسط ۱۲ باشگاه در آوریل ۲۰۲۱ تأسیس شد. رئال مادرید، بارسلونا، آرسنال، میلان، چلسی، اتلتیکومادرید، اینترمیلان، تاتنهام، منچسترسیتی، لیورپول، منچستریونایتد و یوونتوس باشگاه‌هایی بودند که از ابتدا با حضور در این رقابت‌ها موافقت کردند و حق فسخ قرارداد را ندارند. آنها در صورت تمایل برای فسخ قرارداد باید غرامت ۳۰۰ میلیون یورویی پرداخت کنند.
    یوفا و فیفا با فشار به باشگاه‌های عضو این پروژه موفق شدند آن را به حالت تعلیق درآورند اما دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا به عنوان موسسان این مسابقات به دادگاه عالی اروپا شکایت کردند که در نهایت رای آن امروز صادر شد.
    برند رایشارت، مدیر اجرایی گروه A۲۲ (اسپانسر سوپرلیگ) پس‌ از رای دادگاه گفت: ما حق رقابت را به دست آورده‌ایم؛ انحصار یوفا در فوتبال تمام شده است. فوتبال آزاد است و باشگاه‌های دیگر نباید از تحریم‌ها بترسند و اکنون می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.
    لالیگا به عنوان اولین مخالف رای دادگاه عالی اروپا در توئیترش نوشت: امروز بیش از هر زمان دیگری به یاد داریم که سوپرلیگ یک مدل خودخواه و گزینشی است. هر مدلی از برگزاری لیگ که کاملاً آزاد و با صلاحیت حضور تیم‌ها از طریق لیگ‌های داخلی نباشد یک مدل محدود است.
    فرمت جدید سوپرلیگ قرار است با حضور حداقل ۶۰ تیم برگزار شود که امکان حضور ۸۰ تیم هم در آن وجود دارد.
    این پروژه در چند سطح برگزار می‌شود و فقط یک لیگ نخواهد بود. همچنین تضمین شده که تمام تیم‌های شرکت کننده در این لیگ حداقل ۱۴ بازی انجام دهند.