سرمقاله

ایران وارد جنگ شود یا خیر؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18121  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 13 آبان 1402
    بروزرسانی اندروید ۱۴ برای سری گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ عرضه نمی‌شود!
    یک سوتفاهم باعث شد که بسیاری از کاربران و خبرگزاری‌ها باور کنند بروزرسانی One UI 6.0 و اندروید ۱۴ برای گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ سامسونگ عرضه خواهد شد. گزارشی در دسترس قرار گرفت که حاوی لیست اولیه گوشی‌های سامسونگی سازگار با بروزرسانی One UI 6.0 و اندروید ۱۴ بود. در در این لیست، دو سری پرچمدار گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ قرار داشتند که باعث تعجب کاربران نیز شده بود چرا که این گوشی‌های پرچمدار تنها تا بروزرسانی اندروید ۱۳ را پشتیبانی می‌کردند.
    حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سامسونگ با به طور رسمی تایید کرده که بروزرسانی اندروید ۱۴ برای سری گلکسی اس ۲۰ و سری نوت ۲۰ ارائه نمی‌شود. در واقع، یک سوتفاهم باعث شد تا کاربران و بسیاری از خبرگزاری‌ها تصور کنند بروزرسانی One UI 6.0 مبتنی بر اندروید ۱۴ برای گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ سامسونگ عرضه می‌شود.
    این سوتفاهم از انتشار یک مقاله در وب‌سایت سامسونگ شروع شد. این مقاله گزارش می‌دهد که برخی از قابلیت‌های Enhance-X دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی با بروزرسانی One UI 6.0 همراه خواهد شد و در اختیار برخی از گوشی‌های گلکسی قرار خواهد گرفت. سامسونگ در پاورقی مقاله اذعان داشت که گوشی‌هایی مانند سری گلکسی نوت ۲۰، سری گلکسی اس ۲۰، سری گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۳ این قابلیت‌ها را دریافت خواهند کرد.
    با توجه به این موضوع، کاربران سری گلکسی نوت ۲۰ و سری گلکسی اس ۲۰ باور کردند که بروزرسانی One UI 6.0 و اندروید ۱۴ برای گوشی‌های آن‌ها نیز عرضه خواهد شد. در واقع، گوشی‌های سال ۲۰۲۰ سامسونگ باید سه بروزرسانی اصلی نرم‌افزار دریافت می‌کردند در حالی که اندروید ۱۴ چهارمین بروزرسانی اصلی آن‌ها به شمار می‌رفت.
    حالا سامسونگ ضمن تکذیب خبر عرضه بروزرسانی اندروید ۱۴ برای سری گلکسی نوت ۲۰ و اس ۲۰ اعلام کرده که این بروزرسانی برای هیچکدام از گوشی‌های سال ۲۰۲۰ این برند در دسترس قرار نخواهد گرفت. غول فناوری کره همچنین توضیحاتی درباره مقاله منتشر‌شده ارائه داد و ادعا کرده که برخی از گوشی‌های لیست شده در پاورقی تنها بعضی از قابلیت‌های Enhance-X را دریافت خواهند کرد.
    در حال حاضر، گوگل تایید کرده که سری پیکسل ۸ با ۷ سال بروزرسانی اصلی سیستم‌عامل و بروزرسانی‌های امنیتی همراه خواهد شد. در این رابطه، انتظار داریم که سامسونگ نیز از رقابت عقب نیفتد و سری گلکسی اس ۲۴ را با پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری روانه بازار کند.