صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13903  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 23 مرداد 1402
    استاندار آذربایجان شرقی:
    آذربایجان شرقی در اجرای پروژه‌های آ‌برسانی سطح کشور پیشرو است
    آذربایجان شرقی - فلاح: استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کار گروه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان با اشاره به اقدامات انجام یافته در خصوص جهاد آبرسانی ملی با عنوان محرومیت زدایی افزود: این اراده وجود دارد که مسئله آب روستاهای استان حل گردد.
    عابدین رضوی خرم با تاکید بر اینکه سیاست دولت و مجلس، تامین آب شرب روستایی و شهرهای زیر 5 هزار نفر است، اظهار کرد: ما به عنوان مجری و مسئولان استانی در این راستا باید هماهنگ عمل کنیم.
    استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسلم است که در اجرای این طرح در استان مشکلات و چالش هایی وجود دارد، اما می توان امیدوار بود با ایجاد یک هم‌افزایی مؤثر بین همه متولیان و فعالان عرصه آبرسانی، تحولی نو در محرومیت زدایی و دسترسی پایدار روستاییان به آب شرب پدید آید.
    معاون مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو در این جلسه با اشاره به اهمیت آب‌رسانی به مناطق محروم و فاقد تأسیسات آب‌رسانی، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی که شخص وزیر محترم نیرو نیز بر آن اهتمام دارد آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی یا مواجه با تنش آبی بوده است که برای انجام این کار استفاده از ظرفیت‌های موجود در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته است. به همین دلیل موضوع تخصصی‌سازی گروه‌های جهادی در حوزه آبرسانی جز اولویت‌های وزارت نیرو بوده که در همین راستا وب سایت مرتبط با موضوع راه‌اندازی گردیده و کلیه گروه‌های جهادی متخصص در حوزه آبرسانی می‌توانند در این سایت اعلام آمادگی نمایند. خان‌احمدی ضمن تقدیر از پیشرفت بالای ۸۵ درصدی پروژه و تلاش های مجموعه آبفا و بسیج سازندگی افزود: شاهد همکاری و تعامل خوب مجموعه آبفای استان و بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های جهاد آب‌رسانی هستیم که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای کار تیمی شده و در آینده شاهد کارهای اثرگذار بیشتر باشیم.
    وی ابراز کرد: جهاد آب‌رسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین عملیات آب‌رسانی کشور در کلیه استان‌ها با هدف آب‌رسانی به روستاهای محروم و فاقد یا مواجه با کمبود آب، در حال اجرا است. در حال حاضر ۱۶۰۰۰ روستا در برنامه جهاد آبرسانی قرار گرفته است که برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت های مالی متعدد از قبیل خیرین در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون تاسیسات آبرسانی بیش از ۲۵۰۰روستا تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
    معاون مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو تصریح کرد: انشاالله با تلاش همکاران آبفا و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بعد از اتمام عملیات آبرسانی تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها در سطح کشور ایجاد خواهد شد.
    خان‌احمدی خاطرنشان کرد: مبنای ما در تکمیل پروژه‌ها، بهره‌برداری از تأسیسات بوده و لازم است به‌نحوی برنامه‌ریزی شود که هر میزان از پروژه تکمیل می‌شود، در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
    وی تاکید کرد: تلاش مجموعه وزارت نیرو این است که از تمام ابزارها در راستای جهاد آبرسانی استفاده نماید و نکته کلیدی در این امر مقدس کار جهادی در کنار نگاه فنی بوده که می تواند این حرکت جهادی را حرکتی پایدار، ثمربخش و امید آفرین خلق نماید
    وی ابراز امیدواری کرد با همراهی سازمان برنامه وبودجه، با تخصیص اعتبارات به موقع به این پروژه ها موجب تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه ها در قالب برنامه زمان شده که ان شالله رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.
    رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این جلسه گفت: آبرسانی به روستاهای بدون شبکه آبرسانی و همچنین اصلاح شبکه های آب روستایی، در قالب طرح محرومیت زدایی اجرا خواهند شد.
    سردار زهرایی افزود: امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور در دست اجرا داریم که از جمله این پروژه‌ها آب شرب روستایی است و پس از اتمام فاز 1 فاز 2 اجرا خواهد شد. مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: با همت دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی با رویکردی که در مجموعه دولت دارند، محرومیت‌ز‌دایی و حل مشکلات مردم را مدنظر قرار دادند به ‌ویژه در حوزه آب شرب روستایی که شاهد اجرای طرح‌های آبرسانی هستیم. وی تصریح کرد: در یک طرح جهادی و انقلابی ان‌شاءالله در یک مدت زمان کوتاهی بیش از هفت‌هزار روستا در سراسر کشور از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.
    در این جلسه خانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت آبی استان و برنامه های انجام شده و همچنین روند اجرای پروژه های جهاد آبرسانی و درصد پیشرفت کاری به ارائه گزارش پرداخت. وی درباره پیشرفت ۸۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان اظهار کرد: در فاز یک از این طرح،حدود ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد. فاز دو نیز به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید و ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان آب پایدار خواهند داشت. محمد خانی افزود: در این پروژه برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در حال اجرا است. این طرح با پیشرفت ۸۵ درصدی بالاتر از میانگین کشوری به انجام رسیده است.
    وی افزود: در فاز دو جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال، آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی در آینده نزدیک به مرحله اجرا می‌رسد. این فاز شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه خواهد بود.