سرمقاله

موقعیت‌شناسی کنونی اصلاح‌طلبان / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11968  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 17 تیر 1402
    منتظر ثبت گرمترین هفته تیر ماه باشید
    افزایش دمای تهران تا ۴۵ درجه طی هفته آینده
    در حالی که گزارشات هواشناسی حاکی از افزایش دما در تابستان است، رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: برای هفته آینده از شنبه (۱۷ تیرماه) تقویت هوای گرم در تهران پیش‌بینی می‌شود. این افزایش دما در مناطق شمالی به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی استان به ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.
    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز اعلام کرد که در هفته آینده گرمترین هفته تیرماه ثبت خواهد شد. صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درمورد وضعیت جوی کشور گفت: امروز (۱۶ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام برقرار است اما فقط در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می دهد.
    وی در ادامه گفت: جمعه (۱۶ تیرماه) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، نواحی مرکزی کشور شامل استان‌های مرکزی، قم، اصفهان و یزد وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ می دهد.
    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۷ تا ۱۹ تیرماه) در کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود و  سه شنبه (۲۰ تیرماه) برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
    ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می رود به ویژه در نوار شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب است.
    وی تاکید کرد: هفته آینده بطور کلی انتظار می رود گرم‌ترین هفته تیر ماه باشد همچنین طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۱۶ تا ۱۸ تیرماه‌) در شمال غرب و غرب کشور شاهد افزایش دما هستیم. برای غرب سواحل خزر ثبات نسبی دمای هوا طی پنج روز آینده و برای شرق سواحل افزایش دما به‌یژه در روزهای شنبه و یکشنبه  (۱۷ و ۱۸ تیرماه) در جنوب غرب ماندگاری هوای گرم، ثابت بودن دمای هوا و برای دامنه های جنوبی البرز نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق و جنوب شرق تا سه شنبه (۲۰ تیرماه) روند افزایش دمای هوا پیش بینی می شود.
    وی درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، توضیح داد: آسمان تهران فردا (‌۱۷ تیر ماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای  ۳۷ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (‌۱۸ تیر ماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و  حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.