سرمقاله

ضرورت استفاده از علم ارتباطات برای رفع شکاف‌ها ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22690  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 02 بهمن 1402
    پلیس از ظرفیت‌ شرکت‌های خصوصی برای ارتقاء امنیت استفاده خواهد کرد
    رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: پلیس پیشگیری به طور حتم در آینده بخشی از مسئولیت تولید و ارتقاء امنیت را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی انجام خواهد داد. سردار علی مویدی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخشی از نیروهای پلیس در پاسگاهها و کلانتری‌ها در سطح شهر مشغول انجام عملیات هستند که این موضوع تعداد قابل توجهی از نیروهای ما را شامل می‌شود.
    وی موضوع کمبود نیرو در کلانتری ها را چند بعدی دانست و افزود: امروزه بخشی از وظایف پلیس به صورت الکترونیکی و در فضای اطلاعاتی انجام می شود.
    رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه به طور حتم محدودیت نیروها در آینده نزدیک با توجه به تاکیدات فرماندهی کل برطرف خواهد شد، گفت: یکی از سیاست های پلیس مردمی سازی و استفاده از ظرفیت جامعه در جهت تامین امنیت است.
    به گفته سردار مویدی، بخش خصوصی از اولویت‌های ما در حوزه امنیت است و به طور حتم در آینده نزدیک بخشی از مسئولیت ارتقای آرامش و امنیت را به «شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی» خواهیم سپرد.
    وی تاکید کرد: البته پلیس به طور حتم بر فعالیت این شرکت‌ها نظارت خواهد کرد و تمامی فعالیت آنها باید در چارچوب قوانین انتظامی انجام شود.
    موضوع کمبود نیرو و کلانتری از دغدغه‌های اصلی مجموعه انتظامی و مردم بوده است. خردادماه سال گذشته سردار مهدی معصوم‌بیگی رئیس پلیس پیشگیری وقت انتظامی کل کشور از کمبود ۲ هزار کلانتری و پاسگاه در کشور خبر داد.
    بنابر اظهارات این مقام انتظامی به طور استاندارد به ازای هر یک هزار نفر باید ۵ نفر مأمور پلیس داشته باشیم، که این عدد در ایران ۲.۷ نفر است. علاوه بر این در حال حاضر حدود سه هزار پاسگاه و کلانتری در سطح کشور وجود دارد که این عدد باید به ۵ هزار واحد برسد.