سرمقاله

ضرورت استفاده از علم ارتباطات برای رفع شکاف‌ها ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22658  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 02 بهمن 1402
    رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سه سفیر جدید
    اراده ایران گسترش روابط با کشورهای اروپایی است
    رئیس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل با کشورهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد، گفت: اراده جمهوری اسلامی گسترش روابط با کشورهای اروپایی است، مگر اینکه کشوری به دنبال عناد ورزی با ایران باشد.
    سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دیروز در آیین دریافت استوارنامه آقای «میشل مالهرب» سفیر جدید بلژیک با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل با کشورهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به اعتبار سوابق عملکرد خود و به خصوص حمایت کامل و عاملیت در جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، دیگر هیچ اعتبار و آبرویی در جهان ندارد و کشورهای اروپایی باید منافع و روابط خود را مستقل از منافع آمریکا دنبال کنند.
    رئیس جمهوری افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با کشورهای اروپایی بر اساس احترام متقابل و منافع متقابل است مگر اینکه کشوری به دنبال عنادورزی با ایران باشد.
    «میشل مالهرب» سفیر بلژیک نیز با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط با ایران، اظهار امیدواری کرد که بتواند با حل چالش‌ها، گسترش روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف را تسهیل کند.
    رئیس جمهوری همچنین در آیین دریافت استوارنامه آقای «محمد کابوره» سفیر جدید بورکینافاسو روابط دو کشور را رو به رشد دانست و گفت: کشورهایی مثل آمریکا و برخی دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی که اتفاقا بیشترین ادعای مبارزه با تروریسم را نیز دارند، منشا اصلی ترور و گروه‌های تروریستی هستند، همانگونه که امروز شاهد جنایت و اعمال تروریسم رسمی و دولتی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی هستیم.
    رئیس جمهوری در ادامه بر آمادگی و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعمیق و تقویت روابط با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو تاکید کرد.
    «محمد کابوره» سفیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل کشورش برای گسترش روابط با ایران، اظهار امیدواری کرد که در دوره مأموریت خود بتواند گام‌های موثری در این راستا بردارد.
    رئیس جمهوری همچنین در آیین دریافت استوارنامه آقای «رامون آلبرتو مونکادا کولیندرس» سفیر جدید نیکاراگوئه، روابط دو کشور را فراتر از روابط سیاسی متعارف توصیف و تصریح کرد: مواضع نیکاراگوئه نسبت به مسائل بین‌المللی از جمله جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان غزه انسان‌دوستانه، عدالت‌طلبانه و حق‌خواهانه است و اگر دیگر کشورها نیز چنین مواضعی داشتند، رژیم صهیونیستی و حامیان او جرأت ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین را نداشتند.
    رئیس جمهور پیگیری اجرای کامل توافقات سفر خود به نیکاراگوئه از سوی سفیر این کشور و مقامات مربوطه در دو کشور را ضروری خواند.
    «رامون آلبرتو مونکادا کولیندرس» سفیر نیکاراگوئه نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور در مسیر تعمیق و تقویت بیش از پیش روابط با یکدیگر در حوزه‌های مختلف قرار دارند، افزود: دولت و ملت نیکاراگوئه همبستگی خود را با ملت و دولت ایران در قبال حملات تروریستی در شهر کرمان ابراز داشته و می‌دارند.