سرمقاله

ضرورت استفاده از علم ارتباطات برای رفع شکاف‌ها ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22656  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 02 بهمن 1402
    قالیباف در کنگره شهدای نیروی هوایی مطرح کرد
    خدای عرصه دفاع و امنیت، خدای اقتصاد هم هست
    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین نقش را نیروی هوایی در ابتدای جنگ بر عهده داشت و اگر نیروی هوایی نبود چه بسا دشمن از پل کرخه عبور می‌کرد و ورودی خوزستان را بسته بود.
    محمدباقر قالیباف صبح یکشنبه در کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه جوانان ما در این دانشگاه میراث داران شهدا هستند، اظهار کرد: دانشگاه شهید ستاری مورد افتخار ملت ایران است و خداوند را شاکرم که توفیق حضور در جمع خانواده شهدا و جمع حاضر را دارم.
    وی خطاب به دانشجویان دانشگاه ستاری ادامه داد: در روزهای ابتدایی جنگ یک رزمنده ساده در بیابان‌های خوزستان بودم و فانتومی که از پایگاه دزفول بلند شد و ما از شوش آن را می دیدیم و اکنون به عنوان راوی صحبت می‌کنم که جوانان بدانند که  ادامه دهنده چه مسیری هستند و چه وظیفه ای دارند.
    رئیس مجلس افزود: عنایت خداوند اگر بر این قرار گیرد که جمعی و ملتی را هدایت کند، در هر مشکلات و خطری او را به سمت حق و عدالت هدایت می کند. ببینید سنت های الهی چگونه است. نیروی هوایی زمان رژیم گذشته یک نیروی ویژه ای است که آمریکا روی آن سرمایه گذاری کرد زیرا می‌خواست این مجموعه را طوری تربیت کند که در باور خود داشت اما به خاطر افراد مخلص همین نیروی هوایی اولین افسرانی می شوند که در مسیر انقلاب به میدان می آیند.
    وی ادامه داد: در آغاز تهاجم دشمن در شهریور ۵۹ انسجام لازم وجود نداشت، سازمان رزم در سپاه برای این چنین جنگی وجود نداشت. در دوره بنی صدر مشکلات زیادی وجود داشت و دشمن به کشور حمله کرد و ما به چشم خود دیدیم که چگونه نیروی هوایی جانفشانی کرد و جلوی نفوذ دشمن را گرفت. بیشترین نقش را نیروی هوایی در ابتدای جنگ بر عهده داشت. اگر نیروی هوایی نبود چه بسا دشمن از پل کرخه عبور می‌کرد و ورودی خوزستان را بسته بود.
    قالیباف خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمن این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرد. دشمن امکانات و تجهیزات و سلاح های  شوروی و غرب را همزمان در اختیار داشت اما صادرات نفت ما تعطیل نشد و این از افتخارات نیروی هوایی ما است.
    وی افزود: افسران نیروی هوایی ما با ایثار و مجاهدت ماموریت های خود را انجام دادند. قبل از عملیات خیبر پوشش هوایی را با شهید بابایی در قرارگاه نصرت هماهنگ کردیم. این اولین برخورد من با شهید بابایی بود. ما آنجا مرتب بمباران می شدیم و زمانی بمباران نمی شدیم که اف ۱۴ های ما پرواز می کردند و وقتی اف۱۴ ها منطقه را ترک می کردند، بمباران روی سر ما آغاز می‌شد.
    رئیس مجلس ادامه داد: در سال ۶۴ که عملیاتی نبود، برخی فرماندهان قرعه کشی کرده بودند که به حج بروند. قرار بود با آخرین پروار برویم و با اولین پرواز برگردیم. شهید بابایی هم گفت من جزو فرماندهانی هستم که اسم من از قرعه کشی برای حج درآمده است. ما هم خوشحال شدیم که می توانیم با هم به حج برویم. یکی دو روز بعد وی گفت من منصرف شدم چون اینجا کار دارم. شهید سلیمانی می گفت انسان باید اول شهید بشود تا شهید بشود. خداوند مقرر کرده بود که شهید بابایی در روز عید قربان شهید شود و تیر به گلوی این شهید بخورد. ما وارثان این چنین شهدایی هستیم.
    قالیباف با تجلیل از مجاهدت های نیروی هوایی ارتش در دروان دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروی هوایی وابسته ترین نیرو به آمریکا بود و حق باز کردن قطعات در ایران وجود نداشت و مستشاران آنها را انجام می دادند. واقعیت این بود که همه فکر می کردند نیروی هوایی به همین دلیل ادامه نمی یابد اما این نیرو  زنده نگه داشته شد و امروز «ما می‌توانیم» در نیروی هوایی ارتش معنابخشی شد و عینیت پیدا کرد. قدرت پهپادی امروز قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست.
    وی با بیان اینکه نیروهای مسلحی که با تکیه بر مردم و باورهای الهی حرکت کند، موفق خواهد بود، گفت: امروز امید جهان اسلام به نیروهای مسلح کشورمان است. از خدا بخواهیم ما میراث خوار شهدا و رزمندگان نشویم بلکه میراث دار آنها شده و راه آنها را ادامه دهیم. باید با همان روحیه شهدا پیش برویم.
    قالیباف در پایان گفت: خدای عرصه دفاع و امنیت، خدای اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم هست و اگر امروز در این عرصه ها دچار اشکال هستیم، باید به خودمان برگشته و نگاه کنیم که در باورها و گفتمان خود دچار مشکل هستیم. ایمان به باورهای الهی و تکیه به مردم موجب موفقیت می شود. اگر در این مسیر حرکت کنیم می توانیم این مشکلات اقتصادی را حل کنیم و ثبات اقتصادی داشته باشیم.