سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22626  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    عضو سابق شورای عالی بورس مطرح کرد
    صندوق بازنشستگی تکمیلی، ابزاری کارآمد برای افزایش توان مالی بازنشستگان
    عضو سابق شورای عالی بورس اظهار داشت: صندوق بازنشستگی تکمیلی، ابزاری کارآمد برای افزایش توان مالی شاغلان در دوران بازنشستگی است.
    شاهین چراغی،در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با بیان این که صندوق بازنشستگی تکمیلی، ابزاری کارآمد برای افزایش توان مالی شاغلان در دوران بازنشستگی است،گفت: این صندوق‌ها در دنیا طرفداران زیادی دارد چرا که کارکردهای این صندوق‌ها به نفع شاغلان و شرکت‌ها خواهد بود.
    وی عنوان کرد: در راستای فقدان صندوق‌های متنوع و نبود حق انتخاب برای کارگران، کارمندان وافراد برای تعیین صندوق‌های بازنشستگی، شاهد اتفاقات ناخوشایندی در حوزه بازنشستگی و سنوات آنها بودیم به طوری‌که عملا تامین کننده منابع و مخارج فرد بازنشسته نبوده و منابع بازدهی مورد انتظار را نداشت.
    بهره‌مندی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی
    چراغی، نبود منابع مالی در زمان بازنشستگی را از جمله چالش‌ صندوق‌های بازنشستگی برشمرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد با ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، مسیر برای بهره‌مندی از این صندوق‌ها هموار ‌شود. وی با مثبت ارزیابی کردن صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی افزود: بازار سرمایه نشان داده که بازدهی این صندوق‌ها هوشمندانه‌ و مناسب‌تر از دیگر صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی است.
    عضو سابق شورای عالی بورس با تاکید بر این که صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی بالاترین حاشیه سود را داشته و سرمایه‌گذاری در آنها هوشمندانه و با تشکیل پرتفوی صورت می‌گیرد، بیان کرد: افق جدیدی در حوزه تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور ایجاد شده که در صورت عملکرد قابل توجه، شاید دولت در آینده بتواند صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی را به سمت و سوی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی سوق دهد چرا که کارایی بیشتری نسبت به دیگر صندوق‌ها داشته و پرتفوی آنها روزانه چک می‌شود.
    تحولی بزرگ در بازار سرمایه
    چراغی با اعلام این که در این صندوق‌ها ارکان مختلفی وجود دارد و سازمان بورس و اوراق بهادار نظارت و تذکر لازم را خواهد داد، گفت: اگر دولت کارگر و یا کارفرما را ملزم به هدایت منابع به این صندوق‌ها کند، به طور حتم، تحولی بزرگ در بازار سرمایه اتفاق خواهد افتاد.
    وی با اشاره به این که قیمت سهام و پرتفوی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی متناسب با تورم افزایش می‌یابد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با ایجاد صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، شاهد اتفاقات مثبتی دراین حوزه باشیم و دولت تصمیم گیری‌های درستی در حوزه بازنشستگی انجام دهد.