سرمقاله

شرایط مبهم، وضعیت شکننده / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22584  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 30 دی 1402
    در پانزدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی مطرح شد
    کرونا عامل آمار بالای پوسیدگی دندان در ایران
    رئيس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران با این بیان که متاسفانه کرونا آمار پوسیدگی دندان  در ایران بالا برده است گفت: تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای درمان دندان‌هایشان به ایران می آیند چراکه ایران در زمینه کیفیت درمان، موفق است.
    باقر شهنی‌زاده رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران گفت: اکنون کنگره ۱۵ ام انجمن دندان پزشکان عمومی برگزار شده است در این کنگره آموزش آکادمیک و نقش آن در موفقیت مطرح است یکی از مباحثی که در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می گیرد، آموزش‌های علمی براساس استانداردها است که باید متناسب با روش‌های نوین در درمان و همچنین آموزش های به روز باشد.
    وی افزود: در این کنگره این آموزش‌های اصلی به عنوان روش‌هایی برای درمان موثر در دندان پزشکی مطرح می‌شود و مدنظر قرار دارد.
    شهنی‌زاده ادامه داد: تلاش های زیادی شده که در زمینه دندان پزشکی موادی را تولید کنیم که در عرصه درمان موثر باشد در زمینه تامین صندلی و یونیت همچنین کمپرسور دندان پزشکی موفقیت‌های خوبی داشتیم و برخی شرکت های تولید کننده ایرانی از صادر کننده های مهم ما هستند.
    وی اظهار کرد: به علت به وجود آمدن یکی از بحران های جهانی که سلامت انسان را به خطر انداخت و کرونا بود دندان پزشکی مورد سوال خیلی ها قرار گرفت و کمتر مردم به دندان پزشکی مراجعه داشتند.
    وی تصریح کرد: مشکلات مربوط به تغذیه و تامین بودجه برای درمان دندان ها باعث افزایش پوسیدگی می شود که باید غربالگری جدید همچنین آمایش خوبی صورت بگیرد تا در این زمینه نیز شاهد کاهش پوسیدگی دندان ها باشیم.
    وی در ادامه گفت: متاسفانه به علت کرونا آمار پوسیدگی دندان بالا رفته است و دولت مصوباتی را در شورای عالی بیمه در سنین زیر و بالای ۱۸ سال مدنظر دارد در این راستا پروژه خدمات درمان بیمه ای تا پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و به زودی در سطح کشور اعلام می شود.
    وی در پایان از تمام همکاران در حوزه دندان پزشکی تشکر کرد و افزود: تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای درمان دندان هایشان به ایران می آیند چراکه ایران در زمینه کیفیت درمان، موفق است و این امر نشان دهنده فعالیت ارزشمند و ارائه خوب خدمات وزارت بهداشت برای خدمات با کیفیت است‌.