سرمقاله

گام جدید بورسی برای افزایش اعتماد / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21650  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 14 دی 1402
    رئیسی فردا به ترکیه می‌رود
    رئیس‌ جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود و به منظور انجام سفر رسمی، صبح پنجشنبه در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا پایتخت ترکیه خواهد شد. سید ابراهیم رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی «رجب طیب اردوغان»، با وی ملاقاتی خصوصی خواهد داشت و سپس هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس جمهور برگزار می‌شود.
    هفتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ و در جریان سفر رسمی رئیس جمهور ترکیه به تهران برگزار شد که دو طرف در این نشست بر توسعه مناسبات و ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی توافق کردند.
    پس از آن روسای جمهور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را با حضور رسانه‌ها تشریح خواهند کرد.
    همچنین در جریان این سفر دو رئیس جمهور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه حضور خواهند یافت و رئیسی با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.
    گفتنی است، سانه‌های ترکیه‌ای در آستانه سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری ایران به ترکیه برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری این کشور گزارش دادند که اردوغان قرار است پیشنهادات آنکارا را برای حل‌وفصل مناقشات در نوار غزه به همتای ایرانی خود ارائه کند.
    خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که روزنامه ترکیه‌ای استار با اشاره به این موضوع نوشت: رئیسی اولین مهمان اردوغان در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. روسای این دو کشور قرار است دیداری غیرعلنی داشته باشند و بعد در هشتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و روسیه حضور خواهند یافت.
    طبق گزارش این روزنامه، دستور کار این مذاکرات شامل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، راه‌های متوقف کردن این بحران انسانی و ایجاد آتش‌بسی دائمی در این منطقه خواهد بود.
    اردوغان و رئیسی همچنین قرار است درباره روابط میان ترکیه و ایران، از جمله راه‌های توسعه شراکت در زمینه تجاری و انرژی، همکاری در صنایع دفاعی و امضای توافق‌های مرتبط گفت‌وگو کنند.
    روزنامه استار در ادامه نوشت که روسای دو کشور درباره تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و سوریه و اقدامات ضد تروریسم نیز تبادل نظر خواهند کرد.