سرمقاله

لجاجت و بلاهت سران اسرائیل به ضررشان شد / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17267  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 30 مهر 1402
    مخالفت مجلس با حضور بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری و کمیته ملی المپیک
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران با تصویب حکمی درباره حضور بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته‌های ملی المپیک و پاراالمپیک مخالفت کردند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت شب امروز شنبه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند.
    در بند الحاقی ۱- که حذف شد، آمده بود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پاراالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس می‌باشد.
    به گزارش ایسنا، همچنین با تصمیم محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رسیدگی به بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ به شرح زیر جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع داده شد:
    بند الحاقی ۲- بر اساس ماده (۶) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۶ /۶ /۱۳۹۹، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به عنوان متولی بیمه اجتماعی ورزشکاران و قهرمانان مکلف است از محل منابع در اختیار و درآمدهای شرکتهای تابعه این صندوق نسبت به پرداخت حق بیمه اجتماعی افراد ذیل تا زمان بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون، اقدام کند.