سرمقاله

نمونه کوچکی ازپروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم! / سرمقاله محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17263  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 29 مهر 1402
    بائوج لاهوتی تاکید کرد: سککوک؛ ابزار هدفمند کردن تسهیلات بانکی در راستای حمایت از اشتغال و ازدواج جوان

    معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران گفت: سککوک را  می‌توان به عنوان یکی از گام‌های مهم در حوزه هدفمند کردن و نظام‌مند کردن حمایت‌های بانکی در زمینه حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان عنوان کرد.

    به نقل از تابناک اقتصادی؛ مهرداد بائوج لاهوتی, معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران و نماینده مجلس دهم درباره سامانه سککوک و نقش آن در حمایت از کسب و کار و ازدواج جوانان اظهار داشت: سککوک یک دستاورد مهم برای نظام بانکی محسوب می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از گام‌های مهم در حوزه هدفمند کردن و نظام‌مند کردن حمایت‌های بانکی در زمینه حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان عنوان کرد.

    وی افزود: یکی از ضعف‌های نظام بانکی کشور این است که اثرگذاری تسهیلات در تقویت اشتغال پایدار و تسریع در ازدواج جوانان کاهش و تنزیل پیدا کرده بود ولی با وجود چنین سامانه‌هایی می‌توان نسبت به اثرگذاری تسهیلات در این دو حوزه امیدوار بود.
     
    معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: در اقتصاد ایران هدررفت منابع به کرات اتفاق می‌افتد ولی اگر سامانه‌های هوشمند و بانکی تقویت شوند هم جلوی هدررفت منابع گرفته می‌شود و هم اینکه هدایت منابع به درستی صورت خواهد پذیرفت.
     
    بائوج لاهوتی معتقد است که سککوک در حوزه حمایت از اشتغال پایدار و ازدواج جوانان و از سوی دیگر کاهش محرومیت می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. 
     
    وی با بیان اینکه نظام بانکی ایران به اینگونه سامانه‌ها نیاز مبرم دارد، گفت: این سبک سامانه‌ها هم از رانت می‌کاهد، هم شفافیت را به همراه دارد و هم اینکه دسترسی عموم مردم به ویژه کارآفرینان و جوانان در آستانه ازدواج را به منابع بانکی تسهیل میکند.