سرمقاله

بازی روانی نیوزویک و بلومبرگ! ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14868  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 08 شهریور 1402
    ترکیه رکورد شکست
    ترکیه با جذب ۷.۱ میلیون بازدیدکننده خارجی در یک ماه، رکورد بیشترین حضور گردشگران خارجی در ماه جولای این کشور را جابه‌جا کرد. به گزارش ایسنا به نقل از حریت دیلی، «مهمت شیمشک»، وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به رونق گردشگری در این کشور در حساب توئیتر خود نوشت که انتظار می‌رود کسری بودجه جاری ترکیه به‌دلیل افزایش شدید درآمدهای گردشگری از ۵۶ میلیارد دلاری در ماه ژوئن به حدود ۴۰ میلیارد دلار در ماه دسامبر کاهش یابد.
    گردشگری یکی از منابع مهم ارزآوری برای اقتصاد کشور ترکیه است و داده‌های وزارت گردشگری این کشور در هفته گذشته نشان داد که در ماه جولای، ورود گردشگران خارجی نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است.
    بیش از ۳۰ میلیون گردشگر در هفت‌ماهه نخست سال از ترکیه بازدید کردند؛ این موضوع این امیدواری را ایجاد کرد که این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۳ میزبان شمار بی‌سابقه‌ای از گردشگران باشد.
    شمار گردشگران خارجی ترکیه از ژانویه تا جولای با ۱۶.۲ درصد افزایش، به ۲۶.۸ میلیون نفر رسید، در حالی‌که ۳.۳ میلیون شهروند ترکیه مقیم خارج از کشور در همین مدت، تعطیلات خود را در این کشور سپری کردند.
    در مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ترکیه میزبان ۲۶.۷۷ میلیون بازدیدکننده خارجی بوده است. در مجموع در سال ۲۰۱۹، ترکیه میزبان رکورد بیش از ۴۵ میلیون گردشگر خارجی و ۶.۷ میلیون ترکیه‌ای مقیم خارج از کشور بود.
    با وجود جنگ مداوم روسیه با اوکراین، شمار گردشگران روسیه از ۲.۲ میلیون نفر در فاصله ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ به ۳.۵ میلیون نفر در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
    آلمانی‌ها با ۳.۲ میلیون نفر دومین گروه بزرگ گردشگران خارجی در ترکیه را تشکیل می‌دهند، در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲.۹۹ میلیون آلمانی به ترکیه سفر کرده بودند. همچنین تا به این جای سال حدود ۲.۱ میلیون انگلیسی به ترکیه سفر کرده‌اند.
    سال گذشته میلادی، ‌حدود ۴۵ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کرده بودند که در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۱ افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.