سرمقاله

مسکن نیازمند برنامه‌های عملیاتی ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14807  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 07 شهریور 1402
    مهارت‌آموزی ارتش به بیش از ۷۰۰ هزار سرباز وظیفه
    مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از آموزش مهارتی به ۷۱۵ هزار و ۵۸۶ نفر از سربازان وظیفه توسط ارتش خبرداد. به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره جزئیات دومین جلسه هماهنگی و هم افزایی میان قرارگاه مهارت آموزی سربازان با ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: دومین جلسه هماهنگی و هم افزایی میان قرارگاه مهارت‌آموزی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش برگزار شد.
    وی با اشاره موارد مطرح شده در این جلسه، گفت: برابر گزارش اعلام شده طی شش سال گذشته ارتش توانسته ۷۱۵ هزار و ۵۸۶ نفر از سربازان را تحت آموزش‌های مهارتی قرار دهد که از این تعداد ۳۰۵ هزار و ۴۵۸ هزار نفر آموزش تخصصی دیده‌ و گواهی مهارتی به این سربازان وظیفه اعطا شده است. همچنین ۴۱۰ هزار و ۱۲۸ هزار سرباز وظیفه نیز تواستند در حوزه مهارت‌های عمومی تحت آموزش قرار بگیرند.
    کمالی همچنین درباره شمار سربازان ارتش که پس از پایان خدمت خود موفق به دریافت وام خود اشتغالی شده‌اند، نیز گفت: بالغ بر پنج هزار نفر توانسته‌اند در ارتش جمهوری اسلامی ایران وام خود اشتغالی دریافت کنند.
    مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ۲۶ قرارگاه مهارت‌آموزی ارتش در سراسر کشور تشکیل شده، گفت: در کلیه استان‌ها و نیروهای سراسر کشور قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شده و همه فرماندهان ارشد استان‌ها به عنوان فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ارتش منصوب شده‌اند.
    کمالی ادامه داد: همچنین پنج هزار و ۸۲۴ کارگاه محیط واقعی کار در ارتش ثبت شده و برای اخذ ۳۱ نمایندگی فنی و حرفه‌ای جوار پادگانی اقدامات لازم انجام شده که البته درحال حاضر ۲۰ مرکز در حال احداث است و زیرنظام بومی‌سازی آموزش مهارت آموزی نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند.