سرمقاله

کم رنگ شدن فرهنگ تلاش ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7975  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 07 اردیبهشت 1402
    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد
    ضرورت پای کارآوردن همه ظرفیت ها برای حمایت از تولید
    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تولید و رونق صادرات مورد توجه همه ارکان کشور باشد.
    آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران در محل بیت امام جمعه اراک افزود: با توجه به اینکه در پیچ بزرگ تاریخی هستیم نقش آفرینی در تحولات جهان اسلام یک ضرورت مهم است و به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز در شکل گیری نظم نوین جهانی نقش آفرینی مؤثر دارد. وی با بیان اینکه تضعیف و فروپاشی قدرت هژمونی جبهه استکبار به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت آغاز شده است، گفت: صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا بیش از هر زمانی به گوش می‌رسد.
    دری نجف آبادی افزود: حیات و کارنامه رژیم جعلی صهیونیستی با خون ریزی، غارت، توطئه و جنایت عجین شده است و عامل و بانی هر جنایت و توطئه ای در منطقه رژیم منحوس صهیونیستی است و امروز در شدید ترین وضعیت فروپاشی از درون به سر می‌برد و قطعاً ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.
    دعوای سیاسی برای کشور آفت است
    وی با تاکید بر اینکه مجامع بین المللی نسبت به توطئه‌های رژیم منحوس صهیونیستی و جبهه استکبار از حالت انفعال و سکوت خارج شوند، گفت: ایدئولوژی خشونت و توطئه علیه مسلمانان و شیعیان قطعاً محکوم به شکست است و امروز وحدت و انسجام رمز موفقت امت اسلام است.
    امام جمعه اراک با اشاره به اینکه عملکرد مدیران نظام جمهوری اسلامی در وفاداری به انقلاب و خدمت به مردم درخشان است، افزود: در آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمدند و نباید اختلاف سلایق موجب متوقف شدن روند خدمت به مردم و کشور شود. وی با بیان اینکه دعوای سیاسی و پرداختن به حاشیه‌ها برای کشور آفت بزرگی است، گفت: ایران اسلامی که در بسیاری از حوزه‌ها الگوی موفق بوده باید الگو بودن خود را همواره حفظ کند و اختلاف سلایق نباید وحدت و انسجام در کشور را خدشه دار کند.
    خدمت صادقانه به مردم اولویت مهم مدیران کشور باشد
    دری نجف آبادی تاکید کرد: خدمت صادقانه به مردم اولویت مهم مدیران نظام جمهوری اسلامی باشد و در این مسیر باید شتابنده حرکت کرد و امروز توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد تحول در دانشگاه‌ها و نظام آموزشی و افزایش بهره وری در همه بخش‌ها مورد توجه باشد.
    وی افزود: تولید و رونق صادرات مورد توجه همه ارکان کشور باشد و متأسفانه افزایش واردات و توزیع در بازار آسیب بزرگی به اقتصاد کشور خواهد زد و قطعاً این روند غلطی است که باید اصلاح شود و تجدید نظر صورت پذیرد.
    امام جمعه اراک ادامه داد: تولید داخلی باید در کشور تقویت و حمایت شود و بازار صادرات و تولید داخل باید همواره فعال و پویا شود و به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که باید برای تحقق شعار سال و تقویت تولید بسیج شوند و این باید مورد توجه همه باشد.
    در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها دچار عقب افتادگی هستیم
    وی اضافه کرد: متأسفانه در استفاده از ظرفیت‌های داخلی و پای کار آوردن توانمندی‌ها دچار عقب ماندگی هستیم و باید با کار و تلاش این خلاء ها را جبران کنیم.
    دری نجف آبادی با اشاره به اینکه تدوین سیاست‌های توسعه اقتصاد دریا محور در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: راهبردها و سیاست‌های ابلاغی باید مورد توجه همه قرار گیرد.
    وی افزود: دوری از تجملات و پرهیز از تجمع گرایی و اسراف در همه بخش‌ها باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد و همه باید در پیشرفت و آبادانی کشور نقش آفرینی کنند و همه در قبال بی نیاز کردن کشور از واردات و خودکفایی وظیفه دارند.
    فرهنگ می‌توانیم برای جوانان نهادینه شود
    امام جمعه اراک ادامه داد: در طول ۴۴ سال گذشته با فرهنگ مامی توانیم بزرگترین دستاوردها خلق شده و این فرهنگ باید امروز باید برای جوانان و نوجوانان نهادینه شود و سال‌جاری باید سال عزم و اراده و جهاد باشد.
    وی بیان کرد: استفاده از تجربیات ارزشمند و الگوهای موفق مورد توجه همه مدیران دستگاه‌ها باشد و بدنه دستگاه‌ها باید خود را وقف خدمت به مردم کنند و شبانه روز برای پیشرفت کشور مجاهدت داشته باشند.
    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: حساسیت نسبت به بیت المال مورد توجه همه قرار گیرد و بی توجهی به بیت المال خیانت به آرمان‌های شهدا است و حقوق مردم نباید در هیچ بخش و جایگاهی مورد بی توجهی قرار گیرد.