سرمقاله

لجبازی با افکار عمومی تا کجا؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 26158  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 25 فروردین 1403
    کانال مالی به جای سوئیفت راه‌اندازی شود
    رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با تاکید بر ضرورت عبور از دلار و سلطه آن گفت: ضروری است در میان کشورهای عضو بریکس به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم. این مسئله می‌تواند یک نمونه موفق برای تحقق بخشیدن به عدالت و امنیت جهانی باشد.
    ابراهیم رضایی در نشست مشترک پارلمانی کشورهای عضو بریکس ضمن محکومیت حوادث تروریستی اخیر در روسیه و حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، تروریسم دولتی و ناامنی بین المللی را یکی از مشکلات و چالش های مهم جهان خواند.
    وی در ادامه گفت: بدترین نوع تروریسم، تروریسم دولتی است. نمونه بارز این نوع از تروریسم را در نوار غزه شاهد هستیم که جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت های آمریکا منجر به شهادت ٣٣ هزار زن، مرد و کودک فلسطینی و تخریب بیش از ٣٠٠ هزار اماکن مسکونی و مراکز درمانی شده است.
    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در دورانی که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با گروه تروریستی داعش در سوریه مقابله می‌کردند، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا با داعش همکاری داشتند؛ امیدوارم بتوانیم میان کشورهای عضو بریکس برای مقابله با تروریسم دولتی راه حل مشترکی ایجاد کنیم که تهدیدی علیه همه کشورهاست.
    وی همچنین بر ضرورت عبور از دلار و سلطه آن تاکید کرد و گفت: ضروری است در میان کشورهای عضو بریکس به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم. این مسئله می‌تواند یک نمونه موفق برای تحقق بخشیدن به عدالت و امنیت جهانی باشد.
    به گزارش ایسنا، نشست مشترک پارلمانی کشورهای عضو بریکس در خصوص مسائل بین‌المللی و هماهنگی برای دهمین مجمع پارلمانی بریکس که با حضور روسای مجالس کشورهای آن در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، روز پنج شنبه ٢٣ فروردین با سخنرانی ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور آغاز شد.
    در این نشست روسیه به عنوان ریاست دوره‌ای مجمع پارلمانی بریکس، شعار تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه عدالت و امنیت جهانی را برای این مجمع برگزید.
    روسای مجالس و وزیر خارجه روسیه در مراسم افتتاحیه این نشست، ضمن اشاره به چالش‌های موجود در عرصه بین‌المللی و مقابله با یکجانبه گرایی‌های قدرت‌های سلطه و غرب، بر لزوم تقویت همکاری‌های پارلمانی برای پیشبرد اهداف کشورهای عضو بریکس و تامین منافع همه طرف‌ها در زمینه‌های گوناگون به‌ ویژه اقتصادی و تجاری تاکید کردند.