سرمقاله

انتخابات با طعم قومیت‌گرایی! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 24457  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 07 اسفند 1402
    تشریح اقدامات پلیس برای تامین امنیت انتخابات
    سخنگوی فراجا با بیان اینکه تامین امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، اظهار کرد: وظیفه پلیس محدود به تامین امنیت انتخابات نمی‌شود بلکه بر روند تبلیغات در فضای مجازی و واقعی نیز نظارت دارد. به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی درباره وظایف و ماموریت‌های پلیس برای حفظ امنیت انتخابات گفت: بر اساس ماده ۱۹ و ۶۸ قانون انتخابات، تامین نظم انتخابات برعهده پلیس است و در این راستا پلیس با بکارگیری ۱۹۰ هزار نیرو و با کمک سایر دستگاه‌های امنیت‌ساز از جمله بسیج و آماده‌باش کامل در مرزها نسبت به امنیت انتخابات اقدام می‌کند.
    وی با بیان اینکه پلیس تا مشخص شدن نتایج انتخابات در کنار مردم حضور دارد، ادامه داد: آماده‌باش یگان‌های ویژه پلیس جزو دیگر اقدامات پلیس در حوزه حفاظت انتخابات است. پلیس نه تنها تا پایان انتخابات بلکه تا زمان مشخص شدن نتایج در کنار مردم حضور دارد. امید است که انتخابات پرشور و پرنشاطی در سایه امنیت به فضل الهی داشته باشیم.
    سخنگوی پلیس با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات، پلیس جزو مراجع پنج‌گانه استعلام تایید صلاحیت به حساب می‌آید، افزود: در مرحله اول، ۴۸هزار نفر مورد استعلام قرار گرفتند و در مرحله نهایی نیز ۲۴هزار استعلام از سوابق ثبت‌نام کنندگان گرفته شد و نتایج در آن بازه زمانی به هیات نظارت و ارزیابی شورای نگهبان اعلام شد.
    منتظرالمهدی با بیان اینکه نظارت در حوزه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی بر عهده پلیس است، خاطرنشان کرد: براساس بندهای ۷۰، ۷۶ و ۷۷ قانون انتخابات، نظارت در حوزه تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی بر عهده پلیس است. پلیس در سایه هماهنگی با سیستم قضایی و با رصد فضای واقعی و مجازی بر روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نظارت می‌کند. در صورت بروز مساله به نامزدها برای پیشگیری تذکر داده می‌شود و پرونده قضایی در صورت نیاز تشکیل می‌شود.
    سخنگوی فراجا با بیان اینکه در مجموع تامین امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، اظهارکرد: البته وظیفه پلیس محدود به تامین امنیت انتخابات نمی‌شود بلکه بر روند تبلیغات در فضای مجازی و واقعی نیز نظارت دارد.