سرمقاله

آینده غزه؛ فاصله آمریکا - اسرائیل / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22011  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 20 دی 1402
    احتمال یخبندان شبانه تهران
    پیش‌بینی وزش تندباد لحظه‌ای
    اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال یخبندان شبانه تهران و وزش تندباد لحظه‌ای طی روزهای آتی هشدار داد.
    به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران و برف با احتمال رعد و برق، گاهی همراه با مه و در ارتفاعات گاهی کولاک برف همچنین کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد چهارشنبه (۲۰ دی‌ماه) در مناطق شمال غرب و ارتفاعات استان تهران و  پنج شنبه وجمعه (۲۱ و ۲۲ دی‌ماه) در استان تهران به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
    در این شرایط جوی محدودیت دید، لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌ها به‌ویژه نواحی کوهستانی، امکان جاری شدن رواناب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و یخبندان شبانه دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و عدم اسکان در این مناطق، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محافظت از لوله‌های آبرسانی و تاسیسات آبی در دستور کار قرار گیرد.
    در ادامه این هشدار آمده است: از چهارشنبه تا پایان شنبه هفته بعد (۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه) وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی و ارتفاعات، گاهی وزش باید خیلی شدید، تندباد لحظه‌ای و در ارتفاعات کولاک برف، سوزباد در قله‌ها در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.
    بر اثر این مخاطره احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست، امکان خسارت به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس‌های برق و تابلوهای تبلیغاتی، خطر رهاشدن سنگ در ارتفاعات  و احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.
    اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی ، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم پارک خودرو در کنار درختان کهنسال و سازه های نیمه کاره هشدار می‌دهد.
    به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
    همچنین سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش و احتمال ریزش بهمن و طغیان رودخانه‌ها در ۱۵ استان همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۷ متر در جنوب کشور هشدار داد.
    به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف، بارش برف در نواحی با اقلیم سرد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۲۰ تا ۲۱ دی) خبر داد.
    این شرایط جوی روز چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران و پنجشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود. بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.