سرمقاله

عدالت آموزشی، مساله این است ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14930  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 09 شهریور 1402
    تصمیم‌گیری درمورد قیمت گندم به هفته‌ آینده موکول شد
    رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مقرر شد بعد از برگزاری یک جلسه کارشناسی دیگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳مشخص شود و به احتمال زیاد قیمت نهایی گندم هفته آینده تعیین خواهد شد.قاسم پیشه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت:جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دوشنبه این هفته برگزار شد، اما مصوبه‌ای نداشت زیرا در مورد تعیین قیمت پایه گندم نظرات متفاوت بود.
    وی ادامه داد: قرار شد مجددا جلسه کارشناسی برگزار و قیمت پایه سال ۱۴۰۲ مشخص شود و بعد از آن برای قیمت گندم در سال ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.
    رئیس اتاق اصناف کشاورزی اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که امسال در اردیبهشت برگزار شد قیمت پایه گندم براساس تورم و افزایش قیمت کود از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسید، ولی سرپرست وقت وزارت جهادکشاورزی فرصت نکرد مصوبه را اعلام کند و بعد از معرفی وزیر جدید جهادکشاورزی نیز اعلام قیمت به تاخیر افتاد.
    وی تصریح کرد: پیشنهاد اتاق اصناف کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳، به ازای هر کیلو ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که این قیمت بر اساس آنالیزهای انجام شده شامل هزینه تولید و سود متعارف است.
    پیشه‌ور عنوان کرد: این یک قیمت پیشنهادی است و هنور در شورا تایید نشده است.
    رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم مشخص می‌شود، گفت:بعد از تعیین قیمت گندم قیمت سایر محصولات نیز مشخص خواهد شد.